Freelance

04-2025 t/m 04-2025: Nieuw Product Informatie Management-systeem – J. van Walraven B.V.

Walraven is een Nederlandse fabrikant van bevestigingssystemen voor de bouw- en installatiebranche. Tijdens dit projectje hielp ik het nieuwe PIM-systeem te voorzien van correcte Nederlandse artikeldata. 

03-2025 t/m heden: Online marketing – idtours Rotterdam

idtours verzorgt allerlei soorten groepsrondleidingen in Rotterdam. Dit bedrijf help ik met haar website en online advertenties.

01-2025 t/m 02-2025: Meerdere projecten – J. van Walraven B.V.

Walraven is een Nederlandse fabrikant van bevestigingssystemen voor de bouw- en installatiebranche. Ik help de Nederlandse organisatie tijdelijk met hand- en spandiensten, om zo de werkdruk tijdelijk weg te nemen. Dit ging met name om: de digitalisering van pakbonnen op uitgaande orders; e-mailmarketing; en klantspecifieke prijslijsten aanmaken en versturen.

03-2024 t/m 11-2024: ERP Support – J. van Walraven B.V.

Walraven is een Nederlandse fabrikant van bevestigingssystemen voor de bouw- en installatiebranche. Gedurende dit project vervulde ik een rol tussen de projectleiders en de business in. Ik was verantwoordelijk voor de opschoning van (klant-, leveranciers- en product-) data. En de data-migratie van oude naar het nieuwe systeem. Faciliteerde en begeleidde grote en kleine trainingen en tests. En hielp met verandermanagement in de breedste zin van het woord.

09-2024 t/m heden: Lokalefeesten.nl

Website waarop je alle lokale feestweken en dorpsfeesten van deze week kan vinden. Wat gaan we doen vandaag?!

Loondienst

09-2015 t/m 09-2023 – Climate For Life Group

Itho Daalderop is een Nederlandse fabrikant van warmtepompen, ventilatiesystemen, boilers en regeltechniek. Klimaatgarant garandeert meerjarige klimaatneutrale woningen in ruil voor een maandelijkse fee.

Hier startte ik als Online Marketeer (09-2015 t/m 12-2027), waarin ik de website beheerde en een nieuwe webshop lanceerde, waarmee we veel nieuwe omzet realiseerden. Ook initieerde ik diverse online campagnes initieerde inclusief meerdere social media-acties die viral zijn gegaan met miljoenen views. 

In 2018 werd ik Projectleider Digital Marketing. Ik zette video-marketing op voor productvideo’s, die inmiddels honderdduizenden keren zijn bekeken. Ook implementeerde ik een PR Newsroom, waardoor de doorlooptijd voor een persbericht verlaagd werd van 1 dag naar 1 uur. En leidde ik een pilot met een chatbot voor de Service-afdeling.

Om de digitalisering van het bedrijf te versnellen werd ik aangesteld als Programmaleider Digital (01-2019 t/m 10-2021). Ik werd eindverantwoordelijk voor de digitalisering van de Group en maakte en bewaakte de roadmap. Zette een eigen team op van low-code developers en Product Owner. En realiseerde tientallen digitaliserings-initiatieven. Waaronder: Office 365-migratie; IAM; diverse interne procesautomatiseringen; een B2B app voor installateurs; en een B2C app. Deze apps hebben nu meer dan 6.000 maandelijkse gebruikers. Het grootste project was de nieuwe corporate website, inclusief nieuwe low-code architectuur. Deze website trekt nu jaarlijks circa 200.000 bezoekers.

Mijn laatste twee jaar bij CFL (10-2021 t/m 09-2023) werd ik Category Manager Digital. Hier werd ik eindverantwoordelijk voor de digitale- en connectivitypropositie en strategie. Ik continueerde mijn Product Owner en projectleiderschappen, waaronder de websites van Klimaatgarant en Itho Daalderop België. En realiseerde een verdubbeling van het aantal betaald gemonitorde woningen: van 10.000 naar 20.000 woningen per jaar. Ook lieten we de e-commerce omzet met meer dan 30% groeien.

12-2014 t/m 08-2015 – Informatique

Als Marketeer voor Informatique rolde ik een grote SEA-campagne uit met >130.000 artikelen. En organiseerde ik meerdere events, waaronder een gaming event met 5.000 bezoekers.

05-2013 t/m 11-2014 – Andrews Sykes

Voor Andrews Sykes, een bedrijf dat klimaatapparatuur verhuurt zoals mobiele airco’s, mobiele kachels en bouwdrogers, was ik verantwoordelijk voor de marketing van de Benelux. Ik zette grote e-mailmarketing campagnes op; zette social media-accounts op; zette SEO- en SEA-campagnes op; en stelde een fysieke brochure op. 

Opleidingen, Cursussen en Stages

Opleidingen

09-2011 t/m 08-2012 – MSc. Marketing, Erasmus Universiteit Rotterdam

Scriptie: “Hormonal functioning during status contests: The role of contect”

09-2008 t/m 08-2011 – BSc. Economie & Bedrijfseconomie, Erasmus Universiteit Rotterdam

Minor: Neuroeconomics. Major: Marketing. Scriptie: “Internet op Europese riviercruiseboten”.

09-2022 – 06-2008: VWO+, OSG Schravenlant, Schiedam

Profiel: Economie & Maatschappij. Extra vakken: Management & Organisatie, Duits, Spaans, Russisch.

 

Cursussen

03-2025 t/m 03-2025 – Data visualization in Excel, Datacamp

01-2021 t/m 04-2021 – HBO Managementvaardigheden, NCOI

01-2019 – PRINCE 2 Foundation, Capgemini

12-2018 – Scrum PSPO 1, Ilionx

01-2017 – Development Bootcamps: Beginner en Intermediate, Codaisseur

09-2016 – Google Analytics voor gevorderden, Frankwatching

11-2015 – E-mailmarketing Fundamentals en Advanced, Copernica

 

Stages

09-2012 t/m 11-2012 – Online Marketing, Home24, Rocket Internet, Berlijn

Opzet grootschalige SEA-campagnes Home24 Nederland. Dagelijkse online marketing rapportages voor gehele bedrijf.

06-2011 t/m 08-2011 – AnyWi Technologies, Leiden

Marktonderzoek nieuw technologisch product; opstellen businessplan. Het product is succesvol gelanceerd.